Zaczynamy wakacyjne odżywianie! - INFO BAI
bai
info bai
katalog bai
gielda bai
Bai Andrzej Kurzawa
 
Sobota, 15 grudnia 2018
Zaczynamy wakacyjne odżywianie!
Data dodania: 2014-06-17 11:37:49
Zaczynamy wakacyjne odżywianie!

Nadchodzą wakacje, a wraz z nimi upalne dni, plaża, morze i bikini. Każdy z nas, zarówno kobiety jak i mężczyźni, chce być piękny i szczupły. Po prostu fit! Dieta, ćwiczenia, podążanie za modą- to nie wszystko. Warto zadbać o siebie od środka i zmienić "zimowe" nawyki żywieniowe na lżejsze, wakacyjne potrawy. Przygotowaliśmy dla Was kilka propozycji na zdrowy i pełnowartościowy posiłek.

Zacznijmy od śniadania

Najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Musi być syty, energetyczny i pełnowartościowy. Jak zatem powinno wyglądać lekkie, zdrowe i pyszne śniadanie? Przede wszystkim można je urozmaicać na wszystkie możliwe sposoby. Liczę na Waszą inwencję! Propozycja numer 1- tradycyjne muesli z owocami. Posiłek nie jest skomplikowany, za to bardzo pożywny, zdrowy i wszystko zależy od Waszej wyobraźni. Wystarczy mieć pod ręką jogurt naturalny, ulubione muesli i oczywiście świeże, soczyste owoce.

 Dla tych, którzy lubią zjeść coś bardziej konkretnego przygotowałam propozycję numer 2- naleśniki razowe z nadzieniem. Tutaj również można poszaleć. Opcja idealna dla łasuchów potrzebujących więcej energii i "pełny żołądek". Oczywiście według uznania, nadzienie na słodko (konfitury morelowe), słono (szpinak) lub bez nadzienia. Najprostszy przepis: szklanka mąki pszennej razowej, jedno jajko i półtorej szklanki mleka lub wody. Wszystkie składniki mieszamy. Następnie wkładamy do lodówki na około 10-15 minut. Po tym czasie smażymy.

Czas wrzucić coś na ruszt!

Obiad jest drugi ważnym posiłkiem w ciągu dnia. Ma nam dostarczyć energii, ale nie obciążać organizmu. Najczęściej jest to też jedyna ciepła potrawa dnia.

. Warto również w te wakacyjne dni postarać się o ciepłe , zdrowe danie. Nie daj się skusić wszechobecnym frytkom, zapiekankom czy hamburgerom. Matka natura była hojna i obdarzyła nas wieloma wartościowymi darami. Moja propozycja na letni obiad- kurczak z cukinią i suszonymi pomidorami. Spakuj do koszyka 1 cukinię, suszone pomidorki w zalewie, czosnek i pół piersi z kurczaka. Oprócz tego do smaku zioła prowansalskie, oregano, bazylia, sól i pieprz. Do dzieła! Cukinię pokrojoną w półplasterki i dwa ząbki czosnku oraz pozostałe przyprawy podsmażamy krótko na odrobinie oliwy. Pierś z kurczaka możemy zrobić na parze lub pokroić w kostkę i również podsmażyć na oliwie. Suszone pomidory kroimy w cienkie paseczki i wszystko razem łączymy. Pycha!

Mam również coś dla miłośników tradycyjnych kotletów. Moja druga propozycja obiadowa to jajeczne kotleciki szpinakowo- brokułowe. Będziemy potrzebowali: 6 ugotowanych na twardo jajek, 1 jajko surowe, 2 łyżki startego sera żółtego, nieduży brokuł, ? opakowania mrożonego szpinaku lub garść świeżego, przyprawy do smaku, mielone płatki owsiane (jako panierka), 2 łyżki posiekanej pietruszki i olej do smażenia. To już wszystko. Ugotowane jajka drobno siekamy, brokuł gotujemy i gdy jest miękki rozdrabniamy go. Następnie szpinak w wersji świeżej siekamy, a mrożony podgrzewamy w garnku z ciepłą wodą. Wszystko dodajemy i dokładnie mieszamy. Przyprawiamy do smaku ziołami i możemy dodać tartego sera żółtego. Wbijamy surowe jajko i smażymy, jak inne kotleciki.

A może coś słodkiego?

Czym byłby obiad bez deseru? Oczywiście dbając o linię pamiętamy o zasadach zdrowego odżywiania. Propozycji dietetycznych deserów jest mnóstwo. Ja podam jedną, moją ulubioną i za razem najlepszą na upalne dni. Polecam owocowy koktajl. Jest słodki, można łączyć ulubione owoce, a poza tym idealnie gasi pragnienie w wakacyjne dni. Łączyć możemy dowolne owoce, według uznania. W moim menu często gości koktajl z jednej- dwóch brzoskwiń i szklanki truskawek. Można dodać banana, aby konsystencja była kremowa. Do zmiksowanych owoców dodajemy trochę wody mineralnej. I orzeźwiający deser gotowy! Oczywiście można go posłodzić, ale po co? Letnie owoce są pyszne i nie potrzebują cukrów.

Jeść, czy nie jeść?

Większość ludzi coraz częściej zadaje sobie to pytanie, gdy przychodzi pora kolacji. Oczywiście, że jeść! Wszyscy dietetycy mówią, że mamy spożywać 5 posiłków dziennie. A kolacja jest jednym z nich. Dbając o figurę i zdrowie, musimy o niej pamiętać. Jeden z najprostszych i najsmaczniejszych przepisów na lekką, wakacyjną kolację- sałatka z awokado i mozzarellą. Przyszykuj pół pęczka rukoli, pół główki sałaty lodowej, dojrzałe awokado, ogórek, 100 g kuleczek mozzarella, 12 pomidorków koktajlowych (mogą być kolorowe), pół pęczka świeżej bazylii, 3 łyżki prażonych orzeszków piniowych oraz opakowanie sosu sałatkowego włoskiego. Umytą sałatę porwać na kawałki, następnie obieramy ogórka i drążymy pestki. Kroimy na kawałki. Obrane awokado kroimy na pół i następnie w paski. Skrapiamy sokiem z cytryny. Wszystkie składniki łączymy i delikatnie mieszamy. Na koniec wieńczymy dzieło dodając przygotowany zgodnie z instrukcją sos. Możemy również wykonać taki sos samodzielnie z oliwy, odrobiny octu winnego, octu balsamicznego i przypraw. Przed podaniem posypujemy świeżą bazylią. Teraz wystarczy zapalić kilka świeczek i romantyczna kolacja gotowa.

Z tak przygotowanym zdrowym, letnim menu i aktywnością ruchową możemy rozpocząć wakacyjną przygodę.

Powodzenia!

Aleksandra Dembska


Tagi: wakacje, dieta, przepisy, zdrowe posiłki
Dodaj nowy komentarz:
Redakcja portalu info.bai.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach użytkowników. Osoba zamieszczająca opinie zawierające treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie, naruszające prawa portalu info.bai.pl i jego wydawcy lub innych osób albo naruszające zasady współżycia społecznego może ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.
go to top