Policjanci ostrzegają przed śmiertelnymi dopalaczami - INFO BAI
bai
info bai
katalog bai
gielda bai
Bai Andrzej Kurzawa
 
Czwartek, 18 października 2018
Policjanci ostrzegają przed śmiertelnymi dopalaczami
Data dodania: 2018-07-31 10:34:05
Policjanci ostrzegają przed śmiertelnymi dopalaczami
Źródło zdjęcia: sxc.hu
Okres letni, w tym głównie wakacje, i związana z tym duża ilość czasu wolnego sprzyja eksperymentowaniu przez dzieci i młodzież z różnymi środkami psychoaktywnymi. Policjanci apelują do rodziców i opiekunów o zwrócenie większej uwagi na zachowanie swoich dzieci.

W ostatnim czasie doszło do wielu zatruć, nawet śmiertelnych. Dopalacze to poważne zagrożenie dla dziecka, to substancje działające na ośrodkowy układ nerwowy, wpływające negatywnie na pracę mózgu, sprzedawane w postaci tabletek, proszków, mieszanin ziół, w postaci suszu, kadzidełek, naklejek tzw.
. „tatuaży”, opakowane w kolorowe, atrakcyjnie wyglądające papierki, nadające im „niewinny” wygląd.

Na co powinno się zwrócić uwagę, co powinno zaniepokoić rodzica /opiekuna
Uwagę rodzica/opiekuna powinny wzbudzić:

-wygląd oczu (zaczerwienione spojówki lub brzegi powiek, łzawienie, opadnięcie powieki, nadmierne rozszerzenie lub zwężenie źrenic, powolna reakcja źrenic na światło, oczopląs przy wpatrywaniu się w stały punkt);
-złe samopoczucie, brak chęci do życia, depresja;
-stany euforyczne, gadatliwość a następnie otępienie i apatia;
-zmiana nawyków żywieniowych - brak apetytu lub objadanie się;
-kłopoty w szkole, wagary, pogorszenie ocen;
-próby wyłudzania lub podbieranie pieniędzy na nieokreślone wydatki;
-nieuzasadnione ataki złości, agresji;
-wychodzenie z domu na krótko, poprzedzone dzwonkiem domofonu lub telefonem od nieznanej osoby;
-wprowadzenie do słownictwa nowych zwrotów, często niezrozumiałych dla dorosłych, --tzw. slangu narkotykowego;
-pojawienie się w domu nowych akcesoriów, typu lufki, sreberka, małe woreczki z zamknięciem strunowym, tzw. dilerki, itp.;
-zmiana zapachu ciała.

Do najczęściej spotykanych skutków pojawiających się w trakcie i po zażyciu tzw. dopalaczy możemy zaliczyć:

-bóle głowy, migrena;
-kołatanie serca (przyspieszone tętno często sięgające 200, duszności, ból w klatce piersiowej;
-agresja, zaburzenia koordynacji ruchowej, drżenie rąk;
-nudności, wymioty, biegunka;
-zmęczenie, osłabienie, brak zdolności koncentracji;
-reakcje alergiczne;
-myśli samobójcze, omamy;
-napady leku, halucynacje;
-nadmierna wrażliwość na dźwięki i światło.


Gdzie szukać pomocy:
800 060 800   Infolinia Głównego Inspektora Sanitarnego
116 111            Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży
800 100 100   Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci
800 12 12 12   Dziecięcy telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka

KGP / JR
Tagi: dopalacze, ostrzeżenie, śmiertelne, policja
go to top